Redesign og form - produkter og processer

Sted: Holmegaard Værk

Pris: 1.200 kr. pr. klasse (max 28 elever)

Varighed: 2,5 timer

Et glasforløb til udskolingen og de gymnasiale uddannelser.

På Holmegaard Værk findes Danmarks største samling af brugsglas. Som designere under oplæring skal vi sammen diskutere formgivningsprocessen bag: Vi tager stilling til de æstetiske aspekter versus form og funktion.

I Museets designværksted udvikler og konstruerer eleverne ud fra de forskellige designparametre egne designs. Til opgaven bruger vi genbrugsglas, hvor eleverne efter en form- og funktionsanalyse skal gentænke og genanvende formdelene til nye produkter. Bæredygtighed udgør nemlig en ny og særlig udfordring i vores samfund.

Forløbet udbydes kun i museets åbningstider.

Har du elever med særlige behov eller udfordringer, og er du i tvivl, om de kan deltage i forløbet? Husk at fortælle os om det, når du booker. Vi ønsker at være museum for alle.

Booking:

Skriv til undervisning@museerne.dk.

Oplys, hvem I er, hvilket forløb I ønsker, samt hvilken dato og hvilket tidspunkt I ønsker.

Vi vil hurtigst muligt svare på din henvendelse.

Du modtager herefter en mail, hvor vi beder om nogle oplysninger