Ledige stillinger

Ledige stillinger

Museum Sydøstdanmark er fusionen mellem de statsanerkendte museer i Vordingborg, Næstved og Køge kommuner. Museet varetager driften af otte udstillingshuse og har det arkæologiske ansvar i syv sjællandske kommuner. 
Ledige stillinger opslås her på siden.

Digital marketing koordinator

Kan du udtænke, planlægge og implementere digitale marketingkampagner på alt fra SoMe til nyhedsbreve? Og brænder du for at forbedre museernes tilstedeværelse online og udvikle den digitale kunderejse? Så er det dig, vi søger!

Som Digital marketing koordinator bliver du en central del af Museum Sydøstdanmarks kommunikations- og marketingteam, som arbejder med at tiltrække flere gæster, udvikle museernes brand, skabe loyalitet og sælge billetter til vores forskellige attraktioner, der bl.a. inkluderer Danmarks Borgcenter, Holmegaard Værk og Vikingeborgen Borgring. Dit fokus bliver at levere målbare resultater på vores digitale platforme. 

Museum Sydøstdanmark arbejder for at aktualisere viden om kulturarven og gøre den tilgængelig og vedkommende for et bredt publikum. Derfor er vi netop nu ved at udvikle et nyt website og fokuserer på opbygning af personaliseret kommunikation på tværs af flere kanaler. 

Du bliver ansvarlig for at drive trafik til hjemmesiden og skabe organisk indhold på tværs af vores digitale kanaler og sociale medier, primært Facebook, Instagram og LinkedIn. 

Desuden vil dine opgaver være:

  • Udvikling og implementering af digital strategi på tværs af vores digitale kanaler
  • Digital kampagneplanlægning i Facebook Business Manager og Google Ads Manager
  • Produktion af engagerende indhold til web og social – såvel tekst og grafik som video
  • Svare på brugernes kommentarer
  • Accelerere indsamlingen af permissions samt implementere marketing automation-flows
  • Analysere kundedata og omsætte resultaterne til handling og operationelle mål
  • Rapportere og følge op på KPI’er på baggrund af diverse tracking
  • SEO-optimering og drift af hjemmeside
  • CRM og e-mail marketing – vi bruger Mailchimp
  • Supportere og udføre andre marketingopgaver

Vi forventer, at du har:

  • En relevant uddannelse inden for digital markedsføring
  • Erfaring med at udarbejde og implementere en digital strategi i relation til virksomhedens overordnede strategier samt målrette din digitale markedsføring til vores målgrupper
  • Viden om segmentering og opbygning af personaliseret kommunikation på tværs af flere kanaler
  • Dokumenteret talent for at skrive engagerende tekster til sociale medier
  • Et godt visuelt blik. Du ved, hvilke billeder der engagerer på sociale medier og er rutineret i at lave fængende opslag i photoshop
  • Gode samarbejdsevner – du kommer til at arbejde sammen med både fagfolk og ikke-specialister
  • Skriver effektivt, fejlfrit og fængende på både dansk og engelsk

Dit primære arbejdssted vil være Holmegaard Værk, Glasværksvej 54, 4684 Holmegaard. 

Stillingen er på 37 timer pr. uge med tiltrædelse senest 1. februar – gerne tidligere. 

Ansøgning med cv sendes til job@museerne.dk senest søndag 8. december, og vi forventer at afholde samtaler i uge 50. 

Yderligere oplysninger om stillingen fås hos kommunikationsansvarlig Carina Nørgaard Schou på tlf. 6082 1672. 

Du kan læse mere om Museum Sydøstdanmark på www.museerne.dk.

Deadline:
8/12-2019
Ansøgning og CV sendes til:
job@museerne.dk
For yderligere information: