Ledige stillinger

Ledige stillinger

Museum Sydøstdanmark er fusionen mellem de statsanerkendte museer i Vordingborg, Næstved og Køge kommuner. Museet varetager driften af otte udstillingshuse og har det arkæologiske ansvar i syv sjællandske kommuner. 
Ledige stillinger opslås her på siden.

Teknisk ejendomsmedarbejder til bygningsvedligeholdelse
Museerne

Museum Sydøstdanmark er en spændende og kreativ arbejdsplads med lokationer i enestående omgivelser. Dagene er sjældent ens i et afvekslende og udviklende job i et uhøjtideligt miljø blandt engagerede kolleger. Du får en travl og udfordrende hverdag. 

Museum Sydøstdanmarks ejendomsteam vedligeholder og drifter museets ejendomme i Køge, Vordingborg, Næstved og Stege. Ejendomsteamet omfatter håndværkere, medarbejdere til grønne områder samt periodeansatte projektmedarbejdere. Arbejdsopgaver kan være alt fra udbedring af små og store skader, almindeligt bygningsvedligeholdelse samt vagtfunktioner på vores bygninger. 

Du kommer til at indgå i tæt samarbejde med ejendomslederen for ejendomsteamet i forbindelse med planlægning af daglige ad hoc-opgaver og større projekter samt prioritering af midler og sparring ift. budgetter. 

Primære arbejdsopgaver:

  • at sørge for den daglige drift på en række bygninger mht. lys, varme, vand osv.
  • at udføre reparationer på museets bygninger, både planlagte og akut opståede opgaver
  • at udføre eftersyn på tekniske anlæg i samarbejde med andre faggrupper
  • at indsamle data til brug for vores rådgivere på byggesager
  • tilsyn med eksterne håndværkere
  • aftalestyring og opfølgning på underleverandører

Kvalifikationer:

Vi lægger vægt på, at du 

  • har en faglig teknisk uddannelse som elektriker, VVS'er eller anden faglig relevant uddannelse
  • er fysisk robust
  • har erfaring fra lignende job
  • har kørekort kategori B og gerne også B/E
  • kan samarbejde på tværs af mange fagområder
  • kan arbejde i et miljø, hvor der er mange besøgende
  • har et godt overblik og kan prioritere, når det brænder på
  • kan tage initiativ og arbejde både selvstændigt samt i teams
  • kan formulere dig godt både i skrift og tale
  • er serviceminded i forhold til kollegaer og besøgende
  • har indsigt og interesse i anvendelse af almindelige IT-systemer

Stillingen er på 37 timer og med tiltrædelse den 1. april 2020. 

Arbejdspladsen vil være på alle Museum Sydøstdanmarks lokationer. 

Ansøgning samt CV sendes senest den 16. februar 2020 til job@museerne.dk, mrk. ”Teknisk ejendomsmedarbejder”. Vi forventer at afholde samtaler i uge 8. 

For yderligere oplysninger om stillingen, kan du kontakte Ejendomsleder Ruben Venø på tlf: 31 19 45 30. 

Du kan læse mere om Museum Sydøstdanmark på www.museerne.dk.

Deadline:
16. februar
Ansøgning og CV sendes til:
job@museerne.dk
For yderligere information:

Ejendomsleder Ruben Venø, tlf: 31 19 45 30

Økonomichef

Dette er en spændende mulighed for den ambitiøse økonomichef eller controller, som ønsker et job med stor indflydelse. Museum Sydøstdanmark er et stort museum med 8 museer, ca. 100 medarbejdere og ambitiøse udviklingsplaner. Der er brug for en faglig stærk personlighed, som også kan medvirke til at udvikle forretningen. Du vil få stor mulighed for at præge jobbet, og du vil blive en nøglespiller i museets ledergruppe. Arbejdspladsen er i Vordingborg. 

Dine opgaver

Som regnskabs- og økonomichef bliver du ansvarlig for virksomhedens samlede økonomifunktion og administration og rapporterer til vores direktør. 

Dine primære opgaver bliver:

  • Projektopfølgning gennem økonomisk sparring
  • Styring af museets økonomi, herunder controlling, budgetter, cash flows, forecast og analyser
  • Udarbejdelse af retvisende måneds-, kvartals- og årsregnskaber samt budgetter og forecast
  • Kontraktformater inkl. procedurer for vedligehold heraf
  • Daglig ledelse af økonomienheden
  • Finansiering og refinansiering af virksomhedens udviklingsplaner
  • Implementering af optimeringsprocesser og sikring af at IT-værktøjerne understøtter forretningen optimalt
  • Support til kollegaer i projektforhandlinger med fokus på finansielle og juridiske spørgsmål
  • At bidrage som stærk holdspiller i ledergruppens arbejde, såvel i strategiske som i taktiske forhold

Vi har store forventninger til dig. Både i optimeringen af økonomiafdelingen og i den strategiske sparring med direktøren og ledergruppen. Vi forventer også, at du kan aflaste direktøren ved at løfte de primære opgaver – og bistå bredt i virksomheden. Organisationen er flad, og der er ikke en stor økonomiafdeling. Dette betyder, at du selv skal være med til at udføre/løfte arbejdsopgaverne i økonomiafdelingen. 

Du har et indgående kendskab til centrale, økonomiske discipliner fx budgetudvikling, finansiering, risikostyring, controlling og rapportering. Desuden sker din rapportering i et klart og konkret sprog. 

Du er økonomiuddannet f.eks. HD-R, cand.merc.aud. eller anden relevant uddannelse/efteruddannelse. 

Som person formår du at opretholde en balance mellem det strategiske og det operationelle. Du er en mere end almindelig dygtig IT-bruger, og har erfaring med at implementere IT-værktøjer, som understøtter de finansielle processer. Du har en empatisk gennemslagskraft. Ordentlighed og ansvarlighed en naturlig del at dit DNA. Endelig er åbenhed og holdspiller to ord, der karakteriserer dig og din tilgang i arbejdet, så virksomhedens trivsel er i fokus. 

Vi glæder os til at modtage din ansøgning vedlagt CV på job@museerne.dk mrk. "Økonomichef". 

Vi ønsker at besætte stillingen hurtigst muligt og afholder derfor ansættelsessamtaler løbende i rekrutteringsforløbet. Al henvendelse bliver behandlet fortroligt. 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Direktør Keld Møller Hansen på telefon 2371 4108. 

Du kan læse mere om Museum Sydøstdanmark på www.museerne.dk.

Deadline:
Ansøgning og CV sendes til:
job@museerne.dk
For yderligere information:

Keld Møller Hansen, tlf. 2371 4108

Teamkoordinator til Danmarks Borgcenter
Danmarks Borgcenter

Er du klar til at give vores gæster en magisk oplevelse?

Kilder det i maven ved muligheden for at være med til at slå dørene op for en ny sæson på Danmarks Borgcenter, Camønoen og Møns Museum 2020?

Så er du måske den nye kollega, som vi søger til teamet for front, café og butik. 

Danmarks borgcenter, Camønoen og Møns Museum, en del af Museum Sydøstdanmark, er i rivende udvikling, og i 2020 får du muligheden for at være med til at stå i spidsen for teamet på begge lokationer. Her skal du med dit team sætte rammerne for at skabe de ekstraordinære gæsteoplevelser, som vores gæster fortjener. Det er lige fra events til besøg i vores udstillinger og butiksområde. Det at skabe gæsteoplevelser skal derfor være en del af dit DNA. 

Dine overordnede opgaver vil være: 

  • Ansættelse af museumsværter og timelønnede medarbejdere samt oplæring og træning
  • Ansvar for dagens afvikling både ifm. opgavefordeling og gæstebetjening i butikken og frontline
  • Salg af varer i butikken, trimme hylder og sørge for løbende opfyldning
  • Implementering og optimering af arbejdsrutiner og sikre den optimale gæsteoplevelse
  • Afstemning af ordrer, varemodtagelse og lagerstyring
  • Salg af årskort og billetter i billetsalget, herunder opfølgning af mersalgsprodukter
  • Kasseopgørelse
  • Optimering af salg og service samt formidling af information om museets aktiviteter
  • Bidrage til afvikling af events i tæt samarbejde med vores eventafdeling
  • Planlægge besøg af større og mindre grupper, og du bliver ansvarlig for at drive dette område – herunder samarbejde med turistselskaber
  • Drive og sætte rammerne for afvikling af kursus og konference

Opgaver spænder bredt fra teamkoordinering, salg, service samt til at skabe oplevelser med dit team i museet. Det er derfor vigtigt, at du som person bliver motiveret af at være på ”gulvet” i billetsalg, butikken og cafeen. Der vil også være løbende kontortid forbundet til Billetsalg & Butik, som bl.a. vil være: 

  • Håndtering af ad hoc-opgaver, der opstår i en travl hverdag
  • Vagtplanlægning og daglig optimering af bemanding, herunder godkendelse af løn
  • Medansvar for gennemførelse af gæsteanalyser

Vi forestiller os, at du:

Kommer fra en lignende stilling, hvor du har erfaring med gæsteservice og håndtering af personaleteams. Du vil være et fast holdepunkt for dine medarbejdere, hvorfor det er vigtigt, at du er tydelig i din kommunikation og kan sætte rammerne med en motiverende tilgang. 

Vi forventer, at du er udadvendt og kan takle en hektisk hverdag med et smil. Du har en god forståelse for at præsentere varer, så de fremstår indbydende i butikken med det gode købmandskab for øje, og du brænder for at betjene og vejlede vores gæster. Du er nysgerrig og sætter dig godt ind i udstillingerne og stedets historie. Du er samarbejdsvillig og en teamplayer, og du er fleksibel omkring arbejdstider og vil gerne arbejde i weekender, da vi også har åbent der. 

Du er velformuleret i skrift og tale og behersker dansk og engelsk. Vi er et digitalt museum, hvilket stiller krav til, at du ikke er digitalt forskrækket – her tænkes primært håndtering af iPads. 

Du tilbydes

Vi tilbyder et spændende job med faglige udfordringer i en kreativ verden med højt til loftet og store ambitioner. Der er tale om et selvstændigt og afvekslende job i et uformelt arbejdsmiljø, hvor du får stor indflydelse på din og dine kollegers hverdag. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt i gennemsnit. 

Er det dig?

For yderligere oplysninger om stillingen kan du kontakte Salgs- og Marketingchef Lars-Henrik Kieler på tlf. 25870000. 

Ansøgning samt CV bedes sendt til job@museerne.dk, mrk. ”Teamkoordinator DBC”. Tiltrædelse hurtigst muligt, og vi tager derfor løbende kandidater ind til samtaler. 

Du kan læse mere om Museum Sydøstdanmark på www.museerne.dk.

Deadline:
Ansøgning og CV sendes til:
job@museerne.dk
For yderligere information:

Lars-Henrik Kieler på tlf. 25870000

Teamkoordinator til Holmegaard Værk

Brænder du for at give vores gæster en magisk oplevelse?

Kildrer det i maven ved tanken om at være med til at åbne Holmegaard Værk i 2020? 

Så er du måske den nye kollega, som vi søger til front, café og butik på Holmegaard Værk/Næstved Museum. 

Holmegaard Værk og Næstved Museum er i rivende udvikling, og i 2020 får du mulighed for at være med til at åbne Danmarks nye store museum for kunsthåndværk og design, Holmegaard Værk. Her skal du sammen med dit team skabe de bedste rammer om de ekstraordinære gæsteoplevelser, som vi tilbyder – lige fra events til besøg i vores udstillinger, restaurant og butiksområde. 

Dine overordnede opgaver vil være: 

  • Ansættelse af museumsværter og timelønnede medarbejdere samt oplæring og løbende træning
  • Ansvar for dagens afvikling, opgavefordeling og gæstebetjening i butikken, café og frontline
  • Salg af varer i butikken, trimning af hylder og løbende opfyldning
  • Implementering og optimering af arbejdsrutiner for at sikre den optimale gæsteoplevelse
  • Afstemning af ordrer, varemodtagelse og lagerstyring
  • Salg af årskort og billetter i billetsalget, herunder mersalgsprodukter
  • Kasseopgørelse
  • Optimering af salg og service samt formidling af information om museets aktiviteter
  • Bidrage til afvikling af events i tæt samarbejde med vores eventafdeling
  • Ansvar for planlægning af besøg af større og mindre grupper – herunder samarbejde med turistselskaber
  • Stå for booking og eksekvering af vores attraktive mødekonferencefaciliteter
  • Sikre den forsatte gode gæsteoplevelse på Næstved Museum i forhold til frontline, butik og cafédrift

Dine opgaver spænder bredt fra teamkoordinering, salg og service til at sætte rammerne for oplevelserne i værkstederne. Det er derfor vigtigt, at du som person bliver motiveret af at være ”på gulvet” i billetsalg, butik og café. Der vil også være løbende kontortid forbundet til Billetsalg & Butik, som bl.a. vil være: 

  • Håndtering af ad hoc-opgaver, der opstår i en travl hverdag
  • Vagtplanlægning og daglig optimering af bemanding, herunder godkendelse af løn
  • Medansvar for gennemførelse af gæsteanalyser

Vi forestiller os, at:

Du kommer fra en lignende stilling, hvor du har erfaring med gæsteservice og håndtering af personaleteams. Du vil være et fast holdepunkt for dine medarbejdere, hvorfor det er vigtigt, at du er tydelig i din kommunikation og kan sætte rammerne med en motiverende tilgang. 

Vi forventer, at du er udadvendt og kan takle en hektisk hverdag med et smil. Du har en god forståelse for at præsentere varer, så de fremstår indbydende i butikken med det gode købmandskab for øje, og du brænder for at betjene og vejlede vores gæster. Du er nysgerrig og sætter dig godt ind i udstillingerne og stedets historie. Du er samarbejdsvillig og en teamplayer, og du er fleksibel omkring arbejdstider og vil gerne arbejde i weekender, da vi også har åbent der. 

Du er velformuleret i skrift og tale og behersker dansk og engelsk. Vi er et digitalt museum, hvilket stiller krav til, at du ikke er digitalt forskrækket – her tænkes primært på håndtering af smartphones. 

Du tilbydes

Vi tilbyder et spændende job med faglige udfordringer i en kreativ verden med højt til loftet og store ambitioner. Der er tale om et selvstændigt og afvekslende job i et uformelt arbejdsmiljø, hvor du får stor indflydelse på din og dine kollegers hverdag på Holmegaard Værk og Næstved Museum. Arbejdstiden er 37 timer om ugen i gennemsnit. 

Er det dig?

For yderligere oplysninger om stillingen, kan du kontakte Salgs- og marketingchef Lars-Henrik Kieler på tlf. 2587 0000. 

Ansøgning samt CV bedes sendt til job@museerne.dk mrk. "Teamkoordinator Holmegaard". Tiltrædelse hurtigst muligt. Vi tager løbende kandidater ind til samtaler. 

Du kan læse mere om Museum Sydøstdanmark på www.museerne.dk.

Deadline:
Ansøgning og CV sendes til:
job@museerne.dk
For yderligere information:

Lars-Henrik Kieler, tlf. 2587 0000