Ledige stillinger

Ledige stillinger

Museum Sydøstdanmark er fusionen mellem de statsanerkendte museer i Vordingborg, Næstved og Køge kommuner. Museet varetager driften af otte udstillingshuse og har det arkæologiske ansvar i syv sjællandske kommuner. 
Ledige stillinger opslås her på siden.

Værkstedsformidler i Skoletjenesten
Museerne

Er du frisk på at udvikle vores værkstedsundervisning og -tilbud på Holmegaard Værk?

Museum Sydøstdanmark består af kulturhistoriske museer i Køge, Næstved og Vordingborg kommuner. Din faste arbejdsplads sammen med Skoletjenestens øvrige medarbejdere vil være på Holmegaard Værk i Næstved. Formidling kan dog også forekomme på Museum Sydøstdanmarks øvrige lokationer eller helt andre steder som eksempelvis på skoler. 

 

På Holmegaard Værk skal primært kunsthåndværk og design formidles via praktiske aktiviteter og kunstneriske forløb, hvor børn og unge med egne sanser og egen kreativitet afprøver og får en forståelse for de processer, der ligger heri. Men også formidlingen af værket som sådan er en del af opgaven, dets (kultur)historie og industrihistorien generelt. 

De primære materialer, der arbejdes i, er glas og keramik, men andre materialer og teknikker kan også indgå, hvor det giver mening. 

Dine primære ansvarsområder og opgaver:

Dit primære fagområde vil være kunsthåndværk og design, både på det teoretiske plan, men i allerhøjeste grad på praktisk niveau. 

Du skal udvikle og gennemføre formidlingsforløb til skoleklasser, der besøger museet. Både faste forløb til kataloget, men også workshops og aktiviteter, der popper op. Derudover skal du udvikle og gennemføre aktiviteter i værkstederne til museets almindelige besøgende. Det vil også være din opgave at gennemføre kurser, events og arrangementer. 

I den forbindelse vil det være dit ansvar, at værkstederne til hver en tid er klar til aktiviteter, og at alle de fornødne værktøjer og materialer er der. Du skal være klar til oplæring af og instruktioner til museets værter, der varetager aktiviteterne, når du ikke selv er der. 

Du vil endvidere indgå i et team, der udvikler online undervisningsmaterialer, der kan findes på Museum Sydøstdanmarks undervisningssite. 

Markedsføring, salg og kommunikation er en naturlig del af arbejdet i Skoletjenesten. 

Dine kvalifikationer:

  • Du er uddannet i og/eller har erfaring med undervisning i et eller flere praktisk-musiske fag. Igennem det har du opnået kendskab til at arbejde med glas og keramik og de dermed forbundne teknikker og det nødvendige materialekendskab.
  • Du elsker at 'være på' og er først og fremmest god til at formidle, så dit publikum, uanset alder, føler sig både underholdt, beriget og inddraget. Du ser altid positivt på børnenes frembringelser, selvom deres vase måske allermest ligner en syg dinosaurus.
  • Du elsker at lege og har lyst til at skabe trygge rammer, hvor børn sammen med dig kan opleve og afprøve kunstneriske processer med krop og sanser, med hjerne og hjerte.
  • Dit primære fagområde er kunsthåndværk og design, men også kulturhistorie og samfund vil være en del. Vi er åbne for, at du har yderligere fagområder, du kan bringe i spil.
  • Du har flair for og lyst til lagerstyring og indkøb af værktøj og materialer.
  • Du er god til at reflektere over didaktiske og pædagogiske valg, når du udvikler forløb.
  • Du skriver godt og har det fint med at beskrive de forløb, du udvikler.
  • Du er meget selvstændig og på samme tid vant til at indgå i et team, hvor den enkeltes indsats er en vigtig brik i den fælles succes.

Yderligere krav:

  • Du skal have kørekort, da transport mellem destinationerne eller andet i forbindelse med opgaverne vil forekomme.
  • Du skal være klar til også at formidle og gennemføre aktiviteter i skolernes ferier.
  • Aften- og weekendarbejde kan forekomme.

Stillingen forventes besat senest den 1/10-2019 og er fastsat til 37 timer ugentligt. 

Er du interesseret i stillingen og har yderligere spørgsmål opfordres du til at kontakte Skoletjenesten v/Steen Djurhuus tlf. 3118 6827 efter den 25. juli 2019. 

Ansøgning og CV sendes til job@museerne.dk senest den 11. august 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 34. 

Du kan læse mere om Museum Sydøstdanmark på: www.museerne.dk.

Deadline:
Den 11. august 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 34. 
Ansøgning og CV sendes til:
job@museerne.dk 
For yderligere information:

Er du interesseret i stillingen og har yderligere spørgsmål opfordres du til at kontakte Skoletjenesten v/Steen Djurhuus tlf. 3118 6827 efter den 25. juli 2019. 

Controller
Museerne

Har du talent for tal, kan du ikke nøjes med at resultatet er 95 % korrekt og vil du bidrage til økonomistyring af, samt levering af rapportering af høj kvalitet til aftalt tid, til et af landets bedste kulturhistoriske museer. Så er du måske vores nye regnskabscontroller?

 

Vi søger en regnskabscontroller, som ikke er bange for at tage fat på den brede vifte af opgaver, som stillingen indeholder.  Du vil fungere som økonomichefens højrehånd – og vil bl.a. bidrage til udarbejdelse af løbende rapportering. 

Stillingen omfatter et væld af udfordrende regnskabsopgaver i en virksomhed med en flad organisationsstruktur, hvor der forventes at man tager ansvar og alle tager fat, så vi når vores mål i fællesskab. 

Vi kan tilbyde en spændende og udfordrende stilling med gode muligheder for udvikling, udfordringer og ansvar. 

Administrationen holder til i dejlige omgivelser i Vordingborg, men stillingen kræver at der også skal mødes ind på andre af Museum Sydøstdanmarks afdelinger i Stege, Næstved og Køge. 

Museum Sydøstdanmark er et af Danmarks mest innovative og spændende museer, som i øjeblikket har fart på med mange større og mindre projekter. Det største projekt er lige nu den kommende opførsel af Det Ny Holmegaard, hvorfor vi får brug for en stærk regnskabsperson til at varetage følgende opgaver: 

Dine primære arbejdsopgaver

  • Controlling af indtægter og omkostninger
  • Controlling af projekter inkl. arkæologiske udgravninger
  • Fakturering af arkæologiske udgravninger
  • Måneds- og kvartalsregnskaber til ledelse og bestyrelse
  • Medvirke til udarbejdelse af årsregnskaber herunder klargøring af revisordokumentation
  • Deltage i budget- og forecastprocesser
  • Udarbejdelse af projektregnskaber mv.
  • Løbende ad hoc-analyser til ledelsen og udgravningsansvarlige
  • Udarbejdelse af kompleks momsopgørelse
  • Mindre bogføringsopgaver og assistance til det øvrige bogholderi
  • Kvalitetssikring af bogholderiet
  • Ansvarlig for bogføring, afstemninger og halvårsregnskaber mv. af 2 fonde
  • Ansvarlig for lageroptællinger og implementering af lagerstyring på museets besøgssteder

Din profil

Vi søger en kandidat med regnskabsmæssig erfaring fra revisorbranchen, som kan sit debet/kredit og er ”sulten” efter flere spændende og udfordrende opgaver. 

Som person har du et stort drive og engagement samt er imødekommende, initiativrig og nysgerrig af natur og søger nye muligheder for at effektiviserer og forbedre. 

Din arbejdsform er struktureret, analytisk, udviklingsorienteret og opsøgende. Du er vant til at arbejde selvstændigt, men fungerer også godt med teamwork. 

Dine faglige kompetencer må gerne omfatte

  • Uddannelsesmæssig baggrund HD(r) eller tilsvarende og kommer fra en trainee-stilling fra revisionsbranchen
  • Har arbejdet med SMV-virksomheder og derfor er vant til at tage fat selv
  • Deltaget i/selvstændigt gennemført en årsafslutningsproces for udvalgte selskabstyper
  • Har været bruger af/kendskab til finansielle regnskabssystemer, specielt Navision, men ikke et krav
  • Generelt et godt kendskab til IT, især Excel

Du får en spændende og afvekslende hverdag i en travl virksomhed, der udvikler sig hastigt. Du bliver en del af et dynamisk og tværfagligt miljø, hvor du vil få en central rolle i det maskineri, der får hverdagen på kontoret til at hænge sammen. Vi arbejder med frihed under ansvar og en uformel omgangstone, hvor du får mulighed for at sætte dit præg på virksomheden. 

Ansøgning

Ansøg stillingen ved at sende dit CV og uddybning af, hvorfor du er interesseret i stillingen til sml@museerne.dk

Vi indkalder løbende til samtaler, så send gerne din ansøgning hurtigst muligt dog senest d. 25. juli 2019. 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte økonomichef Simon Mundt Linulf, tlf. 31 72 84 23. 

Tiltrædelse

Hurtigst muligt, men vi venter gerne på den rette kandidat. Vi indkalder løbende relevante kandidater til interview. 

Du kan læse mere om Museum Sydøstdanmark på www.museerne.dk.

Deadline:
25. juli
Ansøgning og CV sendes til:
sml@museerne.dk.
For yderligere information:

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte økonomichef Simon Mundt Linulf, tlf. 31 72 84 23.