Event- og marketingkoordinator

Vil du arbejde i krydsfeltet mellem events og marketing? Brænder du for kulturformidling? Og kan du lave alt fra digitale kampagner til praktisk eventafvikling?

Som event- og marketingkoordinator vil du få en afgørende rolle i markedsføringen, koordineringen og afviklingen af vores mange årlige events på tværs af Museum Sydøstdanmarks museer, der spænder fra alt mellem rundvisning til koncerter, markeder, foredrag, byvandringer, historiske middage, teaterforestillinger og meget, meget mere.

Du vil i stillingen referere til museets Event Manager, hvor du vil være med til at realisere op mod 150 årlige events – fra salg til vellykket afvikling og alt derimellem. Du vil desuden blive den tætteste sparringspartner i forhold til udvikling af det kommende års eventprogram.

Dine opgaver bliver blandt andet:

  • Eventkoordinering
    • Oprettelse og udarbejdelse af billetlinks, bemandingsplaner, briefinger, tidsplaner, afviklingsprocedurer m.m.
    • Koordinering af museumsværter og timelønnede før/under/efter eventen
    • Ansvar for afvikling af udvalgte, større events
  • Marketingkoordinering
    • Oprette events på vores sociale og digitale medier på museets egne og eksterne eventplatforme (Facebook, hjemmeside, Kultunaut etc.)
    • Koordinering af opslag på museernes sociale medier med henblik salg af eventbilletter
    • Udarbejdelse af digitale kampagner og annoncer med henblik på salg af eventbilletter
    • Udarbejdelse af pressemeddelelser med henblik på salg af eventbilletter
    • Udarbejdelse af flyers, plakater og andre markedsføringsmaterialer

For at blive en succes, må du gerne

  • Have erfaring med eventkoordinering og -afvikling
  • Have erfaring med sociale medier og digital markedsføring
  • Have en relevant uddannelse inden for det kommercielle eller kommunikationsfaglige felt
  • Have et grafisk øje og kendskab til Adobe-pakke, særligt InDesign
  • Være struktureret, ansvarsbevidst, selvstændig, ambitiøs og en dygtig formidler af budskaber på skrift såvel som i tale

Da flere af vores arrangementer foregår uden for almindelig arbejdstid, må du forvente at skulle arbejde i weekender og på hverdagsaftener. Det vil typisk dreje sig om 1-3 gange om ugen i travle perioder og 0-1 gang om ugen i mindre travle perioder.

Den rette kandidat skal desuden være fleksibel omkring transport, da vi har arrangementer i Vordingborg, Næstved, Køge og i enkelte tilfælde på Møn. Din primære kontorplads vil være på Holmegaard Værk, men der er mulighed for at sidde på kontor på de fleste af vores museer efter nærmere aftale eller op til arrangementsafvikling.

Stillingen er på 37 timer og med tiltrædelse hurtigst muligt.

Ansøgning samt CV sendes via linket https://www.jobindex.dk/jobannonce/399621/event-og-marketingkoordinator.

. Der bliver løbende indkaldt til samtaler og ansættelsesprocessen stopper, når den rette kandidat er fundet.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Event Manager Kristoffer Rosner, på telefon +45 40 21 33 43 i tidsrummet 10.00 – 11.00 på hverdage.