Er du vores nye studentermedhjælper til kommunikation og sociale medier?

Studentermedhjælper til kommunikation og sociale medier på Museum Sydøstdanmark

Er du født med en telefon i hånden? Ved du, hvordan man skaber liv og engagement hos følgere? Og er du en haj til at producere content til sociale medier? Så er det måske dig, vi søger til en nyoprettet stilling som studentermedhjælper i kommunikationsafdelingen på Museum Sydøstdanmark.

I en nyoprettet stilling som studentermedhjælper inden for kommunikation og sociale medier, bliver din fornemmeste opgave at formidle, fortælle og levendegøre nogle af de mange spændende historier og nyheder, vi har på Museum Sydøstdanmark.

Du vil i stillingen få til opgave at skabe liv og engagement hos vores følgere på vores sociale medier gennem levende, legende og interagerende opslag, stories, reels m.m.

Her vil du få ansvaret for at udtænke og eksekvere content om eksempelvis udstillinger, events, medarbejdere, butikstilbud m.v. fra A-Z.

Som studentermedhjælper vil du desuden bistå det øvrige team med forskellige kommunikationstiltag og -opgaver. Det kan være korrekturlæsning på pressemeddelelser, opdatering af hjemmeside, beskrivelse af arrangementstekster, udarbejdelse af indhold til nyhedsbreve m.v.

For at blive en succes i stillingen er det vigtigt, at du er en knivskarp kommunikatør, der sætter en ære i at kommaet står korrekt. Ligeledes er det vigtigt, at du arbejder hjemmevant på sociale medier og er velorienteret omkring tidens trends og tendenser inden for sociale medier og digital kommunikation. Det er desuden vigtigt, at du forstår, hvad der skal til for at skabe godt content – lige fra at finde den rigtige journalistiske vinkel til at filme, copywriting, redigere m.m.

Vi ser gerne, at du:

  • Er studerende på en kommunikations- eller medieorienteret uddannelse – eksempelvis som journalist, kommunikationsstuderende, multimediedesigner eller lignende.
  • Har fuldstændig styr på de sociale medier, og hvordan man bruger dem differentieret til at skabe relevant content og engagere følgere.
  • Er velorienteret omkring tidens trends og tendenser inden for digital kommunikation.
  • Har en skarp pen og er i stand til at vinkle historier, så de bliver spændende og relevante.
  • Er proaktiv og målrettet. Du må ikke være bange for at gribe kameraet – og hvis du selv tør stille dig foran det, er det bare et plus.
  • kan arbejde i Adobe-pakken

Du vil i stillingen indtræde i Museum Sydøstdanmarks marketing- og kommunikationsafdeling og referere til chefen heraf. Her vil du bistå i udviklingen af museets content-, presse- og marketingstrategi, hvor der vil være rig mulighed for at komme med egne input til indhold og kampagner.

Din primære kontorplads vil være på Holmegaard Værk, men der vil være mulighed for at sidde på kontor på de fleste af vores andre museer efter nærmere aftale og afhængigt af ugens gøremål.

Stillingen er på cirka 15 timer ugentligt fordelt over 2-4 dage om ugen – afhængigt af, hvordan det passer ind i dit studie. Dage og tidspunkter kan aftales individuelt fra uge til uge, så det matcher med din kalender. Der vil desuden være mulighed for at arbejde hjemme, når der eksempelvis skal redigeres content eller lignende.

Ansøgning: Vi ansætter, når vi har fundet den rette kandidat. Send gerne ansøgning, CV samt eventuelt et par eksempler på content-idéer / tidligere eksekveret content.

Ansøgning bedes fremsendt til job@museerne.dk.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunikations- og marketingchef, Kristoffer Rosner Rydahl, på mail krj@museerne.dk.

Du kan læse mere om Museum Sydøstdanmark på www.museerne.dk.